Inhoud cursus EHak (Eerste Hulp aan kinderen)

Elk jaar zijn er meer dan 60.000 kinderen betrokken bij een ongeval in en om het huis. Een kind dat uitglijdt op de trap, heet water over zich heen krijgt, of zich verslikt. Kinderen zijn vliegensvlug en als het dan eens mis gaat, dan wilt u toch Eerste Hulp kunnen bieden? In de eerste paar minuten na een ongeval is het van groot belang om te weten wat u moet doen. Daarmee voorkomt u veel pijn en kunt u zelfs levens redden!

Sinds 1 januari 2018 is het bij wet (IKK) verplicht dat medewerkers werkzaam op een kinderdagverblijf beschikken over, door de overheid erkende, certificering om Eerste Hulp aan kinderen te verlenen.
De EHaK-cursus van EHBO-vereniging Ermelo voldoet aan deze wettelijke IKK norm.

Er wordt les gegeven vanuit De Officiële Handleiding voor Eerste Hulp aan kinderen van Het Oranje Kruis (5e druk)

Leerdoelen en onderwerpen:

Je leert tijdens deze cursus een slachtoffer in veiligheid te brengen, de toestand te beoordelen, de hulpdiensten alarmeren en EHBO te verlenen bij:

– Hartstilstand: Reanimatie en gebruik Automatische Externe Defibrillator (AED)
– Bewusteloosheid, verslikking, verdrinking
– Brandwond, huidwond, bloeding, neusbloeding
– Hoofdletsel,  nek- en wervelletsel
– Vergiftiging, CO-vergiftiging
– Ernstige allergie, koorts en koortsstuipen, kortademigheid
– Letsel aan botten, spieren en gewrichten
– Tand door de lip, verloren/afgebroken tand
– Vreemd voorwerp in neus en oor en vuiltje in het oog

Tijdens de lessen wordt er veel geoefend in praktische vaardigheden.

Meer of aanvullende informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op.